Sosiaalinen media
”Somessa menestyäkseen ei tarvitse osata kuin kaksi asiaa: olla aidosti kiinnostava ja suunnitella kylmän laskelmoivasti välineet, kohderyhmät ja vastaavat.”
Kuulluksi ja nähdyksi tuleminen kaiken keskellä on se vaikein haaste. Se vaatii oikeaa viestiä oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Onneksi sosiaalisen median alustat tarjoavat runsaasti mahdollisuuksia suunnata viestejä ja puhutella ihmisiä juuri oikealla tavalla. Somen hienoimpia puolia on se, ettei ikinä tiedä, mistä aineksista se paljon jakoja keräävä hitti tällä kertaa syntyy.
Oman äänen löytäminen sosiaalisessa mediassa on usein se hankalin vaihe. Joskus voi olla hyvä ratkaisu myös hakea ulkopuolelta näkemystä ja toteutusta yrityksen some-viestintään. Olennaista silloinkin tietysti on, että viestit ja sävyt ovat aitoja ja kertovat oikeista asioista oikealla tavalla.
Sosiaalinen media on myös mainosalustana erinomainen. Pohja onnistuneeseen sosiaalisen median mainontaan luodaan omien yleisöjen analysoinnissa. Sosiaalisen median toimijoiden tarjoamat hyvinkin hienoviritteiset mahdollisuudet tavoittaa juuri tietynlaisia ihmisiä tietynlaisessa elämäntilanteessa vaativat osaamista ja kokemusta. Kysymys on siis korkeaa ammattitaitoa vaativasta yhdistelmästä välineen teknisten mahdollisuuksien hyödyntämisessä ja inhimillisen käyttäytymisen ymmärtämisessä.