Brändi-ilme
”Tuntemisen arvoinen tarvitsee aina myös tunnistettavuuden”
Mistään markkinoinnista tai maineesta ei ole hyötyä, jos se ei synnytä samalla tunnistettavuutta.
Brändin sisältö saa ilmiasunsa symbolilla, logolla ja muulla asiaan liittyvällä ilmeellä. Brändi-ilme väreineen, sävyineen ja typografioineen luo oikean kontekstin, jossa viestiä tulkitaan. Äärimmäisen olennaista on, että kokonaisuus on ehjä, sillä epäjohdonmukainen tulkitaan epäluotettavaksi.
Ihminen on lajina harjaantunut etsimään ja löytämään loogisia kokonaisuuksia. Luokittelemme, rakennamme tarinoita, tulkitsemme symboleita ja ylipäätään yritämme luoda itsellemme tarkkaa kuvaa ympäristöstämme. Itse asiassa brändi-ilme hyödyntää tätä pyrkimystä tekemällä havaitsemisesta nopeaa ja selvää. Brändi-ilme välittää elementeillään brändin sisällön tunnistettavasti ja ehyesti. Parhaimmillaan brändi-ilme toteutuu silloin, kun kuluttaja hyvin pienistä vihjeistä tekee halutun tulkinnan.